Meteen naar de content

100% Velig Speelgoed | Gratis Verzending

Achteraf betalen mogelijk!

Voor 22u besteld, is morgen in huis

    FAQ DePlay 4G KidsWatch

    Lees dit voor gebruik van de DePlay KidsWatch:

    App Installeren: 

    Stap 1: Download de SeTracker2 app 
    Stap 2: Maak een account aan in de SeTracker2 app
    Stap 3: In de app druk je rechtsboven op het + teken, daar kun je de smartwatch toevoegen aan het account. Het toevoegen doe je d.m.v. het scannen van de QR-code die op het kaartje staat die aan de KidsWatch vastzit.

    De QR-code is ook te vinden in de KidsWatch zelf!

     

    Simkaart pincode vrij maken

    Voordat je de simkaart in de KidsWatch plaatst, dien je eerst de pincode hiervan te verwijderen:
    Stap 1: Bestel een simkaart met 4G netwerk
    Stap 2: Zet tegoed op de simkaart om het netwerk te gebruik. 
    Stap 3: Plaats de nieuwe simkaart eerst in je eigen telefoon. 
    Stap 4: Ga naar instellingen.
    Stap 5: Ga naar Mobiel netwerk.
    Stap 6: Ga naar Simcode / SIM PIN en zet deze uit.
    Stap 6b: Belgische klant? Zet de optie 'roaming' aan op de simkaart.
    Stap 7: Check of het internet het doet met de simkaart in de eigen telefoon en of je ermee kunt bellen. 

    Als de pincode van de simkaart is gehaald, kun je door naar de DePlay 4G KidsWatch.

    Voor details over het inbrengen en goed doordrukken van de simkaart: check de handleiding hier.

    Zorg er wel voor dat de KidsWatch uitstaat voordat je de simkaart erin doet.

    Het maakt niet heel veel uit welke simkaart je voor de KidsWatch gebruikt, wel is het belangrijk dat de simkaart geschikt is voor 4G en dat deze werkt in het land waar je deze gebruikt. Zo werkt Lebara goed in Nederland maar is voor gebruik in België Proximus beter.

     

    Installatie DePlay 4G KidsWatch: 
    Stap 1: Zorg dat de DePlay KidsWatch uitstaat of zet
    deze uit via instellingen voordat je de simkaart inbrengt.
    Stap 2: Schroef aan de zijkant van de KidsWatch het klepje van de simkaart los door middel van de bijgeleverde schroevendraaier.
    Stap 3: Doe de simkaart er als volgt in: plaats de kant van de sim met het schuine hoekje rechts, en met de zilveren chip zijde naar boven toe. (Afbeelding 1)
    Stap 4: Zorg dat de simkaart goed enver is doorgedrukt zodat deze er niet meer uitsteekt. Mogelijk dien je de simkaart helper of een mesje te gebruiken om de simkaart er goed in te klikken. Druk de simkaart verder door totdat je de ‘klik’ hoort of voelt. (Afbeelding 2)
    Stap 5: Schroef daarna het klepje weer dicht.
    Stap 6: Doe de KidsWatch weer aan, ga naar de instellingen en druk op
    restart.
    Stap 7: Als de KidsWatch weer is opgestart, is de simkaart geactiveerd.

    DePlay KidsWatch simkaart chip naar bovenDePlay KidsWatch simkaart goed doorduwen

    Afbeelding 1.                                        Afbeelding 2.

     

    Veelgestelde vragen over de DePlay 4G KidsWatch.

    Bekijk de onderstaande veelgestelde vragen om snel een antwoord te krijgen op jouw vraag. Mocht je vraag hier niet bijstaan, of mocht je alsnog vragen hebben, mail dan naar support@deplay.nl

     

    Simkaart vragen

    Vraag:
    - Hoe moet ik de DePlay KidsWatch installeren?
    Antwoord:
    Stap 1: Zet de KidsWatch aan met het ronde knopje aan de zijkant.
    Stap 2: Schroef aan de zijkant van de KidsWatch het klepje van de simkaart los door middel van de bijgeleverde schroevendraaier.
    Stap 3: Doe de simkaart er als volgt in: plaats de kant van de sim met het schuine hoekje als eerste, en met de chip naar boven toe. Druk de simkaart verder door totdat deze blijft zitten.
    Stap 4: Schroef daarna het klepje weer dicht.

     

    Vraag:
    Zit er een Simkaart inbegrepen bij de KidsWatch?

    Antwoord:
    Ja, bij bestellingen op DePlay.nl zit een 4G simkaart van Lebara incl. €5,- tegoed inbegrepen. Bij bestellingen vanuit bol is dit niet het geval. Bestellingen via bol hebben vanuit ons ook een mailtje gekregen met bestelinstructies voor een gratis simkaart. Mocht je om een of andere reden toch nog geen simkaart ontvangen hebben, mail ons dan op support@deplay.nl

     

    Vraag:
    Hoe kan ik het saldo van een Lebara simkaart controleren en/of opwaarderen?

    Antwoord:
    Stap 1: Om je saldo te controleren bel je naar het nummer *100# .
    Stap 2: Wil je opwaarderen? Bel naar het nummer '1244', kies optie 2 en voer vervolgens je opwaardeercode in.
    Stap 3: Toets *101*opwaardeercode# in en bel.
    (Online opwaarderen kan via lebara.nl/opwaar- deren).

     

    Vraag:
    Ik heb de simkaart in de KidsWatch gedaan, maar hoe weet ik zeker dat die er goed in zit? 

    Antwoord:
    De simkaart zit goed in de KidsWatch als de simkaart niet meer uitsteekt. Druk de simkaart goed door met de zwarte simkaart helper, deze is meegeleverd en zit in het doosje. Check even of je de simkaart door kan drukken tot je een ‘klik’ hoort of voelt. 

     

    Vraag:
    Hoe moet ik de simkaart unlocken / pincode vrij maken?

    Antwoord:
    Voordat je de simkaart in de KidsWatch plaatst, dien je eerst de pincode hiervan te verwijderen:
    Stap 1: Plaats de nieuwe simkaart eerst in je eigen telefoon.
    Stap 2: Ga naar instellingen.
    Stap 3: Ga naar Mobiel netwerk.
    Stap 4: Ga naar Simcode / SIM PIN en zet deze uit.
    Stap 4b: Zet ‘roaming’ aan als je in België bent of woont.
    Stap 5: Als de pincode van de simkaart is gehaald, kun je deze inbrengen in de DePlay KidsWatch.

     

    De App

    Vraag:
    Hoe registreer ik de DePlay KidsWatch.

    Antwoord:
    Gebruik een smartphone om de QR-code te scannen en installeer App SeTracker 2. Nieuwe gebruikers moeten een nieuw account registreren door op de knop 'Registreren' rechtsonder te klikken en de registratiestap- pen te voltooien. Houd er rekening mee dat je het juiste gebied moet selecteren waarin je je bevindt. Bevind je je in Europa? dan moet je de locatie 'Gebied' instellen als Europa. Je moet ook een correct e-mailadres invoeren om ervoor te zorgen dat je je wachtwoord indien nodig opnieuw kunt instellen.

     

    Vraag:
    Hoe kan ik de GPS verbinden met mijn APP account?

    Antwoord:
    Stap 1: Download de SeTracker of SeTracker 2 app
    Stap 2: Maak een account aan in de SeTracker 2 app
    Stap 3: In de app druk je rechtsboven op het + teken, daar kun je de smartwatch toevoegen aan het account. Het toevoegen doe je d.m.v. het scannen van de QR-code die op het kaartje staat die aan de KidsWatch vastzit.

     

    Vraag:
    Ik krijg een melding dat de GPS het niet doet, hoe fix ik dit?

    Antwoord:
    Het kan zijn dat de KidsWatch binnenshuis deze melding afgeeft. Het GPS signaal werkt optimaal buitenshuis. Binnenshuis is de locatie al bepaalt. Ga even met de KidsWatch naar buiten voor 5 minuten en probeer nog een keer de GPS locatie te tracken.

     

    KidsWatch vragen 

    Vraag:
    Hoe zet ik de DePlay KidsWatch op fabrieksinstellingen?

    Antwoord: 
    Dit doen wij voor je bij DePlay, het enige wat je moet doen is het IMEI nummer aan ons doorgeven via support@deplay.nl

     

     Vraag:
    Hoe kan ik de DePlay KidsWatch opladen? 

    Antwoord: 
    Dit kun je doen via de bijgeleverde magnetische oplader. Leg hiervoor de achterkant van de KidsWatch op het magnetische oplaadstation.

     

    Vraag:
    Waar vind ik het IMEI Nummer? 

    Antwoord:
    Het IMEI-nummer staat op het kaartje dat aan de KidsWatch vastzit & staat ook in het QR-code menu in de KidsWatch.

     

    Vraag:
    Ik krijg een melding met ‘error’, wat moet ik doen?

    Antwoord:
    Dit betekent vaak dat er geen netwerkverbinding is. Check even of je alle stappen juist hebt doorlopen zoals de Sim pincode eraf halen, of er tegoed op de simkaart staat, of roaming aanstaat als Belgische klant, of de simkaart er juist in zit & met de chip omhoog. Kom je er toch niet uit? Via deze mail kan je contact met ons opnemen: support@deplay.nl

    Wij helpen je graag verder!

    15.000+ Tevreden klanten

    Ben jij de volgende?

    Voor 22:00 besteld, is morgen gratis in huis!

    België mogelijk + 1 dag.

    100% SSL Beveiligde Betaling

    Maak je geen zorgen!

    Bel ons op +316 5880 4136

    Appen mag ook ;)